دانش‌بنیان|  زباله‌های عفونی را دستگاه ایران‌ساخت به پسماند شهری تبدیل کرد

دانش‌بنیان| زباله‌های عفونی را دستگاه ایران‌ساخت به پسماند شهری تبدیل کرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 83180
یک شرکت دانش‌بنیان دستگاه‌هایی برای ضدعفونی اقلام مورد استفاده در اتاق عمل و همچنین تبدیل زباله‌های عفونی اتاق عمل به پسماند شهری ساخته است.

ابوذر اصغری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مثلث سازان ایده با بیان اینکه محصولات تولیدی این شرکت جزوه ملزومات هر بیمارستان و مراکز درمانی هستند، گفت: اتوکلاوهای بخش CSSD بیمارستان و اتوکلاوهای بی‌خطر ساز پسماند عفونی که کاربردهای بسیار مهمی در بیمارستان‌ها دارند، محصولات دانش‌بنیان این شرکت هستند.

 

محصولی برای استریل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

اتوکلاو بیمارستانی از جمله اتوکلاوهایی هستند که در جهت استریلیزاسیون تجهیزات بیمارستانی مانند ابزارهای جراحی، ابزارهای دندان‌پزشکی و مواردی ازاین‌دست استفاده می‌شود.

اتوکلاوهای بخش CSSD بیمارستانها برای استریل اقلام اتاق عمل مانند البسه و وسایل مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتوکلاوهای بی‌خطر ساز پسماند عفونی، زباله‌هایی که بعد از جراحی در اتاق عمل ایجاد می‌شود را به پسماند شهری تبدیل می‌کند.

این محصولات دارای کیفیت بالایی هستند و نسبت به نمونه‌های خارجی خود قیمت پایین‌تری دارند. بیش از 90 درصد این محصولات بومی‌سازی شدند و دارای استانداردهای لازم از جمله پروانه کاربرد و علامت استاندارد از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداردهای بین‌المللی هستند.

 

جلوگیری از شیوع عفونت و بیماری‌

سیستم هوشمند عیب‌یابی دستگاه، سیستم کاهش مصرف آب به حداقل، تله بخار، برنامه نرم‌افزاری کاملاً فارسی جهت سهولت کار اپراتور و قابلیت تنظیم برنامه‌های دوره کاری برحسب نیاز مصرف‌کننده برخی از مزیت‌های این محصولات هستند.

استفاده از این محصولات در مراکز درمانی و بیمارستانی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در حال حاضر در این شرکت به‌صورت مستقیم 10 نفر و به‌صورت غیرمستقیم 25 نفر مشغول به فعالیت هستند.

ابوذر اصغری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مثلث سازان ایده با اشاره به اینکه در تولید این محصولات از اطلاعات و فناوری‌های به‌روز بهره گرفته شده، افزود: استریلیزاسیون نامناسب یا عدم انجام آن خطراتی از قبیل شیوع عفونت و بیماری‌ها را در پی دارد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 زباله‌های تر شهری به محصولی کاربردی تبدیل می‌شود
زباله‌های تر شهری به محصولی کاربردی تبدیل می‌شود
96/10/11 - 11:54
گازی‌سازی پلاسمایی راه حلی برای مشکلات پسماندهای شهری
گازی‌سازی پلاسمایی راه حلی برای مشکلات پسماندهای شهری
96/03/01 - 11:12
پروژه
پروژه "تبدیل زباله‌های شهری به انرژی با استفاده از فناوری پلاسما" به بهره‌برداری می‌رسد
95/11/16 - 10:21
بیشتر بخوانیم